Reklamı Geç

YAZA FİT GİRMENİN SIRRINI AÇIKLIYORUZ

Yaza fit girmenin ve sağlıklı mutlu yaşamın formulünü Özel Denizli Tekden Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanlığından geçiyor.

YAZA FİT GİRMENİN SIRRINI AÇIKLIYORUZ
Bu içerik 905 kez okundu.

Beslenme; açlık duygusunu bastırmak, karın doyurmak yada canının çektiği şeyleri yemek içmek değildir. Beslenme; sağlığı korumak, geliştirmek ve yaşam kalitesini yükseltmek için vücudun gereksinimi olan besin öğelerini yeterli miktarlarda ve uygun zamanlarda almak için bilinçli yapılması gereken bir eylemdir. Beslenme her dönem olduğu gibi yaz aylarında da önemini koruyor. Yaz aylarının gelmesiyle kişiler daha hızlı kilo vermek için malesef yanlış diyetler yapıp ve sağlığı ciddi anlamda tehdit eden ürünler kullanmaktadırlar. Ülkemizde zayıflama çayı ve ilaçları kullanıp ölenlerin sayısı her geçen gün artmakta ve sosyal medya da kişileri yanlış yönlendirmektedir. Kilo vermek isteyenler gerçek bir Beslenme ve Diyet Uzmanı tarafından değerlendirilmedir. Beslenme planları kişiye göre hazırlanmalı ve düzenli takibi yapılmalıdır.

Peki yaz aylarında nasıl bir yol izleyelim?

1- Öncelikle güne mutlaka kahvaltı ile başlmak şart. Uzun süren bir açlık döneminden sonra yapılacak kahvaltı metabolizmanın çalışmasını sağlayacaktır.

2-Kişiler öğün kavramını oturtmalıdır. Bizler 3 ana öğün ve 3yada 4 tane de ara öğün tüketilmesi gerektiğini savunuyoruz. Böyle bir beslenme kan şekeri regülasyonu sağlayacağı için kişinin hipoglisemi yada hiperglisemi yaşamasının önüne geçecektir.

3-Su tüketimi. Günlük su ihtiyacı yine kişiye göre değişmekte olup, kg başına 30 ml olarak hesaplanmaktadır. günlük ortalama 2-2,5 litre su kişinin günlük su ihtiyacını karşılamaktadır.

4- Kalsiyum kaynağı besinleri diyetinizden eksik etmeyin; süt- yoğurt- kefir- peynir- maydonoz kalsiyumdan zengin besinler arasındadır.

5- Günlük 2 porsiyon sebze tüketin. 6- Sınırsız meyve yemeyin, günlük 3 yada 4 porsiyon meyve tüketmek yeterli olacaktır. Yaz aylarının gelmesiyle dondurma tüketiminde bir artış olmakta. Dondurma içerrdiği şeker ve krema açısından kalorisi yüksek bir tatlıdır. Evde kendi sağlıklı tatlınızı yapabilirsiniz. Örneğin; Mevsim meyvelerini yoğurdun içine doğrayıp buzlukta bekletip tüketebilirsiniz. Kendiniz smoothie yapabilirsiniz. Örneğin; 1 çay bardağı süt+ 1 yemek kaşığı süzmeyoğurt+ 1 porsiyon meyve+ 1 su bardağı buzu blenderdan geçirip kendi smoothienizi yapabilirsiniz. 7- Kalorili ve katkı maddelihazır meyve suyunu tüketmek yerine mevsim meyvelerini suda haşlatıp komposto şeklinde tüketmeniz çok daha sağlıklı olacaktır. Daha hızlı sonuç almak için yanlış ylollar denemek yerine bir diyetisyen ile beraber planlı sağlıklı ve aç kalmadan kilo vermeniz sağlık açısından çok daha etkili bir davranış olacaktır. Hepinize sağlık dilerim :)

Beslenme ve Diyet Uzmanı Meryem GÜÇ

Özel Denizli Tekden Hastanesi
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Sarayköy Bayrama Hazırlanıyor
Sarayköy Bayrama Hazırlanıyor
51 proje Pamukkale için yarıştı
51 proje Pamukkale için yarıştı