Reklamı Geç
script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-9506100484003570" crossorigin="anonymous">

24 Mayıs İlkokulu’na Robotik Kodlama Sınıfı Açıldı.

24 Mayıs İlkokulu müdür yardımcısı aynı zamanda kodlama formatörü Birsen Şenlikçi ile robotik kodlama eğitimi ile ilgili konuştuk.

24 Mayıs İlkokulu’na  Robotik Kodlama  Sınıfı Açıldı.

Sarayköy İlçe Kaymakamı Fatih Akkaya, ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Bülent Akhan’ın destekleriyle açılan robotik kodlama sınıfı hakkında merak edilenleri Birsen hocamızdan öğrendik.

Robotik Kodlama Nedir?

Robotik; bilgisayar, yazılım, makine ve kontrol birimleri ile beraber uzay bilimlerini de içine alan ortak bir çalışma alanıdır. Birçok mühendislik disiplinin bir araya gelmesiyle beraber ortaya çıkmaktadır.

Robatik Kodlama Eğitimi Hakkında

Robotik biliminde meydana gelen gelişmeler, bu alana yönelik yapılan yatırımları ve teşvikleri de artırmıştır. Geleceğin teknolojisi olarak görülmesinden kaynaklı olarak hem devletler hem de büyük kurumsal firmalar tarafından bu alana birçok destek verilmektedir. Ülkemizde de bu alanda birçok okulda kodlama ve robotik eğitimi verilmeye başlanmıştır. Robotik eğitimleri, çocukların motor kabiliyetlerinin gelişmesine ve mekanik düzeneklerin çalışma prensiplerini öğrenmelerine yardımcı olmaktadır. Bu yeteneklerin daha eğlenceli bir şekilde öğrenilmesi içinse birçok şirket tarafından robotik setler üretilmektedir. Bu setler sayesinde çocuklar, bu yetenekleri eğlenceli bir şekilde vakit geçirerek edinirler ve geliştirirler. Ayrıca bu setler, çocukların sadece motor becerilerini ve mekanik yeteneklerini geliştirmemektedir. Çocukların sahip olduğu bu setler, programlanabilir olmaları sebebiyle çocukların algoritma mantığını da kavramalarını sağlamaktadır.

Kodlama formatörü Birsen Şenlikçi, Sarayköy İlçe Kaymakamı Fatih Akkaya’nın katkılarıyla lego ve wedo setleri aldıklarını, başlangıç seviyesinde olduklarını zamanla geliştirmeyi düşündüğünü, bu sınıfı geleceğin sınıfı yapmayı hayal ettiğini zamanla zeka oyunlarının ve kodlama eğitimin de yer almasını istediğini belirtti. Öncelikle çocukların bireysel ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar yapmak istediğini söyledi. Başlangıç olarak 4. Sınıf öğrencileriyle çalışmalar yaptıklarını ve öğrencilerin çok beğendiklerini çok çabuk alıştıklarını, kolaylıkla adapte olabildiklerini anlattı. Yapabileceklerini düşündükleri öğrencilerle çalışmalar yaptıklarını lego ve wedo setlerin analitik düşünme gerektirdiğini küçük seviyeden başlamanın doğru olmayacağını üst sınıflardan çalışmalar yaptıklarını belirtti. Yapılacak çok çalışma olduğunu henüz yeni açılan bir sınıf olduğu için zamanla daha da gelişeceğini sözlerine ekledi.

24 Mayıs İlkokulu müdürü Osman Alacan’a, bizlere verdiği değerli bilgiler ve misafirperverliğinden dolayı 24 Mayıs İlkokulu müdür yardımcı Birsen Şenlikçi’ye teşekkürlerimizi sunarız.

24 Mayıs İlkokulu Robotik Kodlama Eğitimi
script async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-9506100484003570" crossorigin="anonymous">
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Ege’nin en büyük çevre laboratuvarı 9 sertifika ile hizmet veriyor!
Ege’nin en büyük çevre laboratuvarı 9 sertifika ile hizmet veriyor!
Ege’nin en büyük çevre laboratuvarı 9 sertifika ile hizmet veriyor!
Ege’nin en büyük çevre laboratuvarı 9 sertifika ile hizmet veriyor!